Sunday 5 July 2020

Mood raya masih ada walau dalam fasa pkpp


Kisahnya tiba² terasa nak belajar anyam ketupat.. seumur hidup mmg tak pernah buat ketupat nasi sebabnya org utara cuma buat ketupat palas, kalau nak makan ketupat nasik beli je yg adabi/ nona atau yg seangkatan dengannya.. so cerita bermula waktu balik rumah mak bulan lepas ketika sisa syawal masih ada, aku pusing keliling rumah untuk cari daun nyoq. Nasib baik jumpa jugak pucuk daun nyoq walaupun tak berapa panjang daunnya tapi aku try jugak nak buat.. mula² recall balik basic step ketupat sate yg aku belajar dgn sorang kawan waktu study di unimap dulu.. bila dah dapat step utk ketupat sate, aku mula buka youtube utk cari step anyam ketupat bawang, rupanya senang je.. basic sama macam ketupat sate cuma ada extra step sikit kena anyam. Bila dah dapat buat ketupat bawang, terus rasa confident nak try belajar ketupat jantung, bila tgk youtube mak aiii susah nau nk buat sebab bagi aku ketupat jantung ni banyak pusing², silap pusing memang tak jadi.. walaupun dah boleh buat, tapi bila esok kau nak buat semula tetap kena buka youtube jugak 😄😄.. Akhirnya setelah gigih berusaha pandai jugak buat. So kesimpulannya tak ada benda yg tak boleh buat klu kita belajar.. utk ketupat palas pejam mata pun blh buat 😄😄. Dalam family aku yang 3 orang adik beradik perempuan ni, cuma aku je yang pandai buat yang lagi 2 orang tu tau makan je..

No comments:

Post a Comment